Είμαι καπνιστής, πώς μπορώ να κόψω το κάπνισμα;

διακοπη τσιγαρου

Οι εξαιρετικά βλαπτικές συνέπειες του καπνίσματος είναι γνωστές σε όλους. Όλο και περισσότεροι νέοι άνθρωποι πεθαίνουν πρόωρα από καρκίνο του πνεύμονα ή έμφραγμα λόγω αυτής της καταστροφικής συνήθειας. Ταυτόχρονα, η τιμή των τσιγάρων αυξάνεται συνεχώς καθιστώντας τα είδος πολυτελείας. Συνεπώς, είναι πλέον ασύμφορο από όλες τις απόψεις να καπνίζει κανείς. Το να κόψει όμως κανείς το κάπνισμα είναι μια μεγάλη δοκιμασία. Πώς μπορείτε να τη φέρετε εις πέρας χωρίς να τρελάνετε τον εαυτό σας και τους δικούς σας;
τσιγαροΤο ζήτημα με τη διακοπή του καπνίσματος είναι αφενός η σωματική εξάρτηση από τη νικοτίνη και αφετέρου ο ψυχολογικός εθισμός σε αυτή τη συνήθεια. Για να μπορέσετε να απεξαρτηθείτε και από τα δύο, το βασικότερο στοιχείο είναι να είστε απόλυτα αποφασισμένοι. Πρέπει να το κάνετε για τον εαυτό σας και όχι επειδή σας πίεσε κάποιος άλλος και πρέπει να πιστεύετε ακράδαντα ότι κάνετε ένα δώρο στον οργανισμό σας και όχι πως σταματάτε μια αγαπημένη συνήθεια. Μόνο έτσι θα καταφέρετε να περάσετε με επιτυχία τις πρώτες δύσκολες μέρες.

 

Για τη σωματική εξάρτηση από τη νικοτίνη το πρώτο που οφείλετε να θυμάστε είναι πως είναι απόλυτα φυσιολογικό να αισθάνεστε άσχημα και πως κάτι σας λείπει. Η νικοτίνη είναι μια πολύ εθιστική ουσία και το σώμα σας θέλει χρόνο να συνηθίσει χωρίς αυτή. Στην αγορά κυκλοφορούν διάφορα σκευάσματα, όπως τσίχλες και αυτοκόλλητα, που θα σας παρέχουν σταδιακά τη νικοτίνη που χρειάζεστε, για να μην σας έρθει απότομα η αλλαγή, έτσι ώστε να τη μειώνετε σιγά σιγά. Τώρα τελευταία, πολλοί καπνιστές στρέφονται στο ηλεκτρονικό τσιγάρο. Με αυτό προσλαμβάνουν την ποσότητα νικοτίνης που επιλέγουν, τοποθετώντας την στο υγρό αναπλήρωσης, ενώ ταυτόχρονα δεν καλούνται να αντιμετωπίσουν τον ψυχολογικό εθισμό, αφού οι κινήσεις της συνήθειας του καπνίσματος παραμένουν ίδιες. Το καλό με τα ηλεκτρονικά τσιγάρα είναι ότι παράγουν ατμό και όχι καπνό και συνεπώς δεν είναι βλαβερά, αποτελώντας έτσι έναν ευχάριστο και υγιεινό τρόπο αντιμετώπισης της εξάρτησης και ομαλής μετάβασης στο στάδιο όπου ο καπνιστής δεν έχει πλέον καμία σχέση με αυτή την πρακτική.

 

non-smokers
Εκτός, όμως, από το ηλεκτρονικό τσιγάρο υπάρχουν και άλλοι τρόποι να αντιμετωπίσετε τον ψυχολογικό εθισμό. Το ζήτημα είναι να βάλετε στη ρουτίνα σας άλλα πράγματα που σας ευχαριστούν και σας αποσπούν την προσοχή. Ξεκινήστε γυμναστήριο, επιβραβεύστε τον εαυτό σας με μια καινούρια αγορά ή απλώς αγοράστε κάτι που θα απασχολεί τα χέρια σας, όπως ένα κομπολόι. Η πιο συχνή συνήθεια, στην οποία στρέφονται οι περισσότεροι πρώην καπνιστές, είναι το φαγητό, αφού τους προσφέρει την ευχαρίστηση που στερούνται λόγω της διακοπής του καπνίσματος. Για τις πρώτες μέρες μη γίνετε πολύ αυστηροί με τον εαυτό σας και επιτρέψτε του να βρει αλλού αυτό που έχει ανάγκη. Όμως, στη συνέχεια θα πρέπει να βάλετε λίγο φρένο, διότι διαφορετικά θα πάρετε πολλά κιλά, γεγονός που δεν θα σας βοηθήσει, αφού θα σας οδηγήσει στη χαμηλή αυτοεκτίμηση, η οποία μπορεί να σας ρίξει ξανά στο τσιγάρο.
Σημασία έχει να νιώθετε καλά, να πατάτε γερά στα πόδια σας και να καταλαβαίνετε πως μόνο καλό κάνετε στον οργανισμό σας αλλά και τους γύρω σας.